A marketing stratéga azt mondja meg, hogy merre az arra és hogy jutsz oda...

Marketing Stratéga

Marketing Stratéga

Marketing stratégia alapok

Marketing üzenet - mission statement, vision statement, POD

2014. december 02. - czegledit

A marketing stratégia kidolgozásának elején szándékolatlanul is mindig belebotlunk olyan fogalmakba, mint mission statement, vision statement, pod, stb... Vajon ez csak a szokásos marketing bulls..t?

Nos, bár Magyarországon e téren is hajlamosak vagyunk gyanakvók lenni, azt kell mondanunk, hogy itt egy valós kihívással szembesülünk. Amikor a vállalkozó víziójáról érdeklődünk, nem valamilyen marketing-vuduról van szó, hanem egyszerű nyelvre lefordítva a vállalkozás általános célját kellene megfogalmazni - rosszabb esetben megtalálni.

Ha nem oldod meg mások problémáját, valójában nincs rád szükség.

Igen, egy vállalkozásnak van általános, mondjuk úgy hosszabb távú célja, amiért létrejött, és amint a fenti idézetből is látszik, az nem az, hogy a vállalkozó és családja megéljen belőle. Nyilván az is fontos (de még mennyire), és ilyen vállalkozások is vannak, de arra stratégiát alapozni nem lehet. Senki sem fog ezért minket választani.MarketingStratega cél ford.jpg

Természetesen tisztában vagyunk a magyar valósággal és már halljuk is az ilyenkor tipikus cinikus megjegyzéseket. Csakhogy ha nem is rendelkezünk túl magas kultúrával e téren - ennek magyarázata igen prózai: időhiány és kis méretű piac - előbb-utóbb észre kell vennünk, hogy ezek a dolgok itt is működnek. Egy vállalkozás vagy eljut egy magasabb szintre, amikor a hosszabb távú útkeresés problémájával szembesül, vagy csődbe megy. A kettő között van egy ideiglenes vegetációs időszak, de ezt most hagyjuk figyelmen kívül.

A lényeg, hogy ha fejlődni szeretnénk, szükségünk van világosan megfogalmazott célokra. Pont mint saját karrierünk, életünk alakításánál: egy darabig megy (mehet) nélküle, de hosszabb távon tudatosság kell. És akkor meg is érkeztünk...

Ilyenkor szoktunk képbe kerülni

Alkossunk a cégnek marketing stratégiát. Ehhez nem árt eljutni odáig, hogy mit is szeretnénk elérni, milyen nyomot szeretnénk hagyni a világban vállalkozásunk révén - ez lehet nagyjából a misszió/vízió. Ezek szétválasztásába helyhiány miatt nem mennénk bele.

A kihívás: POD - point of differentiation

Ha itt vagyunk, már egész jól állunk. (Komolyan!) Meg kell határoznunk, hogy mitől vagyunk mi mások, mint a többiek. Miben vagyunk lehetőleg jobbak? Milyen valós értéktöbbletet kínálunk a potenciális vevőinknek? Ha ez megvan, akkor gyakorlatilag megvan az üzenetünk alapja. Erre fogunk építkezni.

Azt tehát már tudjuk, hogy mit akarunk mondani, de azt még nem, hogy kinek és hogyan. Ez lesz a következő poszt témája.

A marketing stratégiáról általában előző posztunkban írtunk. Egy további érdekes cikk pedig itt található.

Marketing stratégiával kapcsolatos tanácsadásra itt jelentkezhetsz.

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a Marketing Stratégát, rajongj érte valamilyen fórumon és juttasd el utasításait sok-sok emberhez!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingstratega.blog.hu/api/trackback/id/tr376952011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása