A marketing stratéga azt mondja meg, hogy merre az arra és hogy jutsz oda...

Marketing Stratéga

Marketing Stratéga

A helyes marketing stratégia kialakítása

Vagyis miről fog szólni a Marketing Stratéga blog

2014. november 18. - czegledit

A helyes marketing stratégia kialakítása bár nem olyan misztikus, amennyire hangzik, felelősségteljes feladat, ami precizitást igényel és sok-sok tanulás kell hozzá. Pláne, ha emberünk nem csak úgy magának alkotgat stratégiát, hanem még tanácsot is tervez adni másoknak.

Ennek a blognak ugyanis ez a célja. Hogy lehetőleg segítsen másoknak. Tudjuk, hogy messze nem vagyunk tökéletesek sem tévedhetetlenek, így nem titkoltan az első perctől igyekszünk nálunk okosabb (és néha butább) szakemberek segítségét hívni. Ezt főleg hivatkozásokban fogjátok tapasztalni.

A stratégia megalapozásához olyan romantikus dolgokra is szükségünk lehet, mint:

  • Vision Statement
  • Mission Statement

1. Vagy leegyszerűsítve: tudnunk kellene, hogy mi is (volt) a célunk a vállalkozással és ezt az alkalmazottakkal és egyéb stakeholderekkel is meg kell értetni. Ehhez egy szervezeti hozzáállást (is) ki kell kialakítanunk. Ez mindenképpen egy bottom-up kezdeményezés kell(ene), hogy legyen.

2. Aztán jöhet, hogyan juthatunk el oda, milyen eszközök állnak rendelkezésre. Jöhetnek a sokat emlegetett belső elemzések.

3. Meg kellene találni, hogy mitől vagyunk mások - POD

4. Ezt össze kellene foglalni egy velős mondatban - marketing üzenet.

5. Erre épül a hosszabb távú terv, a stratégia, amely tartalmazza:

  • kommunikációs és
  • értékesítési tervet

6. Rövidebb távú intézkedések, taktikai lépések

Aztán vannak még olyan nem-árt-tudni típusú dolgok, mint - a teljesség igénye nélkül:

  • Vegyük figyelembe hogy a stratégia egy igazítási-ellenőrzési rendszer fenntartását is kell, hogy jelentse!
  • A veszély, hogy beleszeretünk a folyamatokba. Tanácsadóként nem ritkán találkozunk olyan managerrel, aki a tökéletes folyamat létrehozására törekszik. Ennek a kárvallottja általában maga az eredmény...
  • A cél: stratégia kialakításakor ne a folyamat fenntartására koncentráljunk, hanem  a cég jövőjét tartsuk szem előtt. Elvégre ezért hozzuk létre a stratégiát.


Idézzünk meg most egy ismert marketing szakembert, akinek nézetei véleményünk szerint itt jól felhasználhatók:

Az operatív hatékonyság a helyes módon csinálni a dolgokat, míg a stratégia a megfelelő dolgokat csinálni. Ezt nem szabad összekeverni!

A stratégia megfogalmazása egy olyan terv megalkotása, amely megkülönbözteti a céget a többitől és versenyelőnyhöz juttat. Michael Porter szerint a cég stratégiai pozíciója a változatosságon (variációkon), szükségleteken és az azokhoz való hozzáférésen alapszik.

A többit később. Addig is hajrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingstratega.blog.hu/api/trackback/id/tr916913811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása